JAKIŚ ŚLAD...

Trochę minęło od kiedy ostatni raz tu coś napisałam. Jednak kilka dni temu otrzymałam list, który na nowo poruszył we mnie motywację do poszukiwań. 

Szanowna Pani,

podczas poszukiwań informacji o majątku Jaunborne i moich pradziadkach Dermont-Siwickich, natknęłam się na Pani blog i wzmiankę o Lielborne oraz "Władku". Pani wujek Władek jest najprawdopodobniej bratem ciotecznym mojej babci Ireny z Dermont-Siwickich. W załączeniu przesyłam ślubne zdjęcie z dedykacją i objaśnieniem babci oraz Lielborne z podpisem "Czesia (Czesława jest jedną z kilku sióstr babci). 
Pozdrawiam serdecznie,
Anna

Dom w której mieszkała rodzina mojej mamy - Lielborne


Pani Anna jest wnuczką Ireny Pietruczeni z d. Dermont-Siwickiej (łabędź na kurhanach). Dermont-Siwiccy byli właścicielami dóbr Jaunborne najprawdopodobniej od ok. 1800 r. Wuj babci był panem na Jaunborne, a jej ojciec zamieszkiwał jeden z pobliskich folwarków - Szadejki (Sadeiki).

Jaunborne leży tuż obok Lielborne, dom na zdjęciu przesłanym przez p. Annę jest na pewno domem w którym mieszkał dziadek z rodziną. Władek ze zdjęcia ślubnego na pewno nie jest moim wujkiem.
W jaki sposób ten dom łączy nasze rodziny...? 

Komentarze

Popularne posty